۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

مردم ایران در درون و برون مرز: پناهندگان لب-دوخته ی هم-میهنتان را در یونان دریابید


  فراخوان به تجمع در برابر سفارت یونان در تهران

فراخوان به اعتصاب غذا در همبستگی با اعتصاب غذا کنندگان در آتن

در هر کجای دنیا که هستید، به یاری هم-میهنانتان در یونان بشتابید؛ درست است که نهادهای حقوق بشری و آنهایی که ادعایی حقوق بشر دارند، می بایست به یاری این هم میهنان برسند. اما چه می شود کرد، نمی توان منتظر ماند. هر کس باید وظیفه ی خود را ادا کند. تا کی می خواهیم دست روی دست بگذاریم.

آن بانو که در آتن نسبت به ستم عوامل حکومت بیدادگر اسلامی در آن کشور لبان خود را دوخته و دست به اعتصاب غذا زده، چون خواهر ماست.

آخرین اخبار خبر از انتقال ماندانا دانشور یکی از اعتصاب کنندگان به بیمارستان دارد. در حالی که نیروهای امنیتی یونان به آنها حمله کرده و هیچ نهادی هم از آنان حمایت نمی کند.
 



تا کی می خواهیم به این نتیجه برسیم که ما مردم ایران، ملت یتیمی هستیم؛ کشورمان را که اشغال کردند؛ بیایید در کنار هم باشیم؛ در حال حاضر میان خیابان های تهران که به مردم حمله می کنند و آنها را می کشند و بازداشت می کنند و خیابان های آتن که با اعتصاب گران لب دوخته اینگونه برخورد می کنند، هیچ مرز و تفاوتی نیست.

ما همه قربانی جمهوری اسلامی شدیم و باید برای سرنگون کردن آن در همه جای دنیا با هم همراه باشیم. و در همه جای دنیا از همه نوع اعتصاب غذا و تحصن حمایت کنیم و به یاد هم میهنانمان باشیم.

آقایان به اصطلاح حقوق بشری مثل عبدالکریم لاهیجی و شیرین عبادی ساکت ساکت شده اند، رسانه های سبز که به سانسور و دروغ گرفتارند نیز سنت دیرین خود را پیش گرفته اند.

لذا ما بچه های درون ایران، که از بیدادگری جمهوری اسلامی درون ایران به ستوه آمده ایم، با همه ی وجود حمایت خود را از هم-میهنان اعتصاب غذا کننده مان در یونان پشتیبانی می کنیم.

از همه ی وجدان های بیدار و مبارزان حکومت اسلامی در ایران می خواهیم در اعتراض به سرکوب حکومت یونان نسبت به ایرانیان پناهنده در آن کشور و اقدامات مزدوران جمهوری اسلامی و سفارت ننگین آن در یونان، در مقابل سفارت یونان در ایران و سایر کشورها، تجمع اعتراضی مسالمت آمیز انجام گیرد.

بی گمان این تجمع ها می تواند به اتحادیه ی اروپا ثابت کند که کشوری مثل یونان لیاقت پیوستن و بودن در اتحادیه ی اروپا را ندارد.

فراموش نکنیم، هم-میهنانمان در یونان، منتظر حمایت ما هستند.

***

بنی آدم اعضـــای یکــدیگرند
که در آفــرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار
دگـــر عضــوها را نمــاند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی
نشـــاید که نــامت نهند آدمی


***

آخرین خبر در همین زمینه از فیس بوک

شاعر ایرانی مقیم آتن نیما غریب به همراه برادرش آرش
نیما به اعتراض اینکه دولت یونان به اعتصاب کنندگان ایرانی هیچ عکس العمل و جوابی نداده امروز بعداز ظهر به جمع اعتصاب غذای ها پیوستند نیما لب های خود را دوخته و برادرش آرش غریب به علت بیماری فقط اعتصاب غذا کرده است:


تصاویری از اعتصابگران غذای لب دوخته ی ایرانی در یونان

با سپاس از دوستان مقیم یونان که این عکس ها را در فیس بوک گذاشتند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر