۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

بنگاه بی بی سی لندن؛ از بلندگوی خمینی تا آتش بیار مصر و تونس



هنوز هم وقتی فیلم "دایی جان ناپلئون" را می بینم، برایم نبوغ غلامحسین نقشینه و پرویز صیاد تازگی دارد. طنزی تلخ از سرنوشتی تلخ تر که بر ملت های جهان سوم و استعمار زده رفته است.
روزی روزگاری گرگ پیر استعمار، انگلستان، برای بدست آوردن متصرفات از شاخ افریقا تا خاور دور به حربه های نظامی دست می برد و ثروت فراوان این سرزمین ها را به سرقت می برد. دیرزمانی پس از آن شگرد شوم، انگلیس و هم پیمانان چپاولگرش، برای "تحت الحمایه قرار دادن دول متصرفه"، از ابزار "حکومت های دست نشانده"  استفاده کردند. در ایران: قجرها و در هند: گورکانیان... .
و گویا در این دوره ی جدید، بی خطرترین ابزار برای تسلط بر کشورهای دچار دیکتاتوری، "بنگاه بی بی سی" است که به زبان های گوناگون، کشورهای پر از سانسور چون ایران، با فرکانس های رنگارنگ، در ظاهر رسانه ای خبری برای پوشش دادن اخبار است. اما در حقیقت بهترین تریبون برای نیروهایی است که غرب، برای این کشورها درنظر می گیرد.

هفتاد سال از تاسیس بی بی سی می گذرد. و تولد شوم این هفتاد سالگی هم همین چند روز پیش بود! هفتاد سال دروغ، جنگ افروزی، ترویج بنیادگرایی، شورش گستری، ثمره ی رسانه ایست که برخی ساده لوحانه آن را خبری، مردمی، بی طرف می نامند! 

در آستانه ی سی و دومین سالگرد شورش ننگین 57 و در حالی که هیچ کس خاطره ی تلخ دخالت بی بی سی در امور ایران و مطرح کردن خمینی و تشویق به اباش گری و آلت دست انگلیس قرار گرفته شدن را فراموش نکرده است، اینک و در شرایطی که کشورهای گرفتار حکومت های ایدئولوژی مدت دار! سر به خیزش برداشته اند، باز هم بی بی سی می کوشد که پیشتاز همه ی رسانه ها و بنگاه های خبری، آتش بیار معرکه ی مصر شود و بی گمان، بیم آن نیز می رود که ام القرای اسلام! دیگری توسط ابزار دست کارخانه ی آخوند پروری، در منطقه جایگزین دیکتاتورهای کنونی شود.

بی بی سی، این دفعه نیز پیش از آغاز تظاهرات در مصر، خبرنگاران بی شمار خود را به شهرها و حتا روستاهای مصر گسیل کرده است و چنان اخبار را با آب و تاب می دهد که گویی قرار است ملکه الیزابت انگلیس، سرنگون شود!!! از سوی دیگر سایت رسمی بی بی سی با ایجاد صفحه ی توییتر ویژه ی تحولات مصر به کاربران این امکان را داده است که اخبار مربوط به تحولات مصر را به سرعت تویت کنند. و بدین ترتیب گویا می کوشد همانگونه که مفت و رایگان ابزار تبلیغاتی خمینی در انقلاب ایران شد، اینک نیز تریبون خبری گروه های اسلام گرای تروریستی چون اخوان المسلمین یا شخص البرادعی شود که کارنامه ی سیاهش در دوره ی زمامداری آژانس انرژی اتمی و رویکردش به پرونده ی اتمی جمهوری اسلامی خود گویای شخصیت اوست!

امروز، وقتی در یکی از برنامه های تلویزیون های فارسی زبان، گفتگو با یک ایرانی مقیم قاهره را شنیدم که خبر از آرامش نسبی در مصر می داد و آن را با دروغ های بی بی سی در همان زمان سنجیدم، دریافتم که باز هم اوضاع می تواند برای مصر و سایر کشورهای منطقه خطرناک باشد. اینکه آیا باز هم قدرت های بیگانه بتوانند حکومت مورد نظر، اسلامی و دست نشانده را در منطقه ایجاد کنند و به جنگ های فرقه ای دامن بزنند، به مردمان سرزمین های دیکتاتورزده بستگی دارد.

لازم به یادآوری است که عملکرد بی بی سی فارسی پس از انتخابات هم، بسیار یک سونگرانه و مختصر بوده است و در بسیاری از مواقع نیز اصل خبر را تحریف کرده است...

***

پس بیایید همه با هم سازمان مخوف بی بی سی را تحریم سراسری کنیم.

سروش سکوت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر