۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

هشداری به "مردم آزادیخواه" تونس!



پلیدترین دیکتاتوری و حکومت آشوبگر حال حاضر دنیا، که چنگال اشغال خود را بر ایران انداخته است، کفتار-صفتانه نه تنها به خونخواری مردم ایران و دزدی ثروت آن می پردازد، بلکه همواره از آغاز پیدایشش، چشم طمع به کشورهای جهان سوم دیگر از خاورمیانه تا شاخ افریقا دوخته است. کشورهایی که مردمان آنها نیز به اشکال مختلف گرفتار حکومت هایی هم تبار با جمهوری اسلامی هستند.

تولدِ جنگ های خونین در لبنان و فلسطین، آشوبگری در یمن و چچن، تجهیز طالبان، گسترش تروریسم از نوع حزب الله یا القاعده، همه و همه بیش از آن که زاییده ی شرایط داخلی کشورهای همسایه باشد، بانی و عاملش، حکومت جمهوری اسلامی است.

سید روح الله خمینی، سراباشگر این حکومت تباه گر جابر، پس از اشغال ایران -و کشتار بی سابقه در دهه های 50 (اعدام ارتشداران ایران و آشوبگری خونین خیابانی) و دهه ی 60 (اعدام ده ها هزار تن در سال 67 که نامی شایسته تر از نسل کشی و ژنوساید نمی توان بر آن نهاد و ترورهای داخلی و خارجی) و پس از خمینی توسط پیروانش در دهه های 70 (قتل های زنجیره ای و کشتن و شکنجه و دربند کردن دانشجویان و به آتش کشیدن خوابگاه ها ی دانشگاه ها در سال 78 خورشیدی) و دهه ی 80 (تداوم کشتار خیابانی، دارا شدن رتبه ی نخست اعدام در دنیا، تجاوز، سانسور، فروپاشی اقتصادی و اخلاقی، پایمال کردن دانش و دانشگاه و دانشجو و...)- نخستین و فوری ترین کاری که کرد، نام نهادن یک روز به نام قدس بود تا با این کارش کینه، جنگ، کشتار و نزاع مذهبی و فرقه ای را بیفزاید.
پس از آن هم با شعله ور کردن آتش جنگ ایران و عراق، (با سر دادن این شعار که صدام هم باید مثل شاه برود و مردم عراق از شر او راحت شوند) نه تنها میلیون ها جوان ایرانی را به کشتن داد در حالی که می توانستند دستکم چرخ های پنچر و شکسته ی ایران پس از شورش 57 را از خرد شدن حتمی نجات دهند، بلکه شعله ی جنگ های میان عرب ها را نیز روشن نگه داشت.

با وجود این پرونده ی سیاه حکومت اسلامی و پس از یک حرکت مبارزاتی خیابانی در کشور افریقایی تونس، بیم آن می رود که حکومت اسلامی، بخواهد تونس را هم به سرنوشت ایران پس از شورش 57 و اشغال آن به دست مولایان تبدیل کند.

امروز در اخبار رسانه های جمهوری اسلامی اعلام شد که: "در کشور تونس پس از نیم قرن اولین نماز جمعه به طور آزادانه برگزار شد و به این ترتیب پس از 50 سال حکومت ضد دینی، تونسی های مسلمان توانستند شعائر اسلامی را احیاء کنند."

خود تیتر این خبر، صرف نظر از راست یا دروغ بودن -که بی گمان با نگاهی گذرا به تاریخ به قول جمهوری اسلامی 50 سال گذشته و حکومت و شرایط فعلی تونس، می توان به بی اساس بودن این ادعای رسانه ی ضد مردمی جمهوری اسلامی، پی برد- زنگ هشداری است برای مردم تونس و همینطور کشورهای همسایه ی تونس. چراکه بعید نیست، بخشی از بودجه های حکومت اسلامی، که صرف کارهای خربکارانه و تروریست در خارج از مرزها می شود، برای تونسی ها هم دردسر آفرین شود. کما اینکه پیش از حرکت انقلابی مردم تونس هم، جمهوری اسلامی دخالت ها و ویرانگری های زیادی با شعار احیاء شعائر مذهبی و عفت زنان! و... انجام داده بود.

بیم آن می رود تا جمهوری اسلامی با حمایت مالی از گروه های اسلامی-افراطی تونس، حرکت مردمی را بنام اسلام (مثل انقلاب اسلامی 57 در ایران!) مصادره کنند.
سخنان اخیر محمود احمدی نژاد که گفته بود: "مردم تونس برای احیاء اسلام قیام کردند و انقلابشان مثل انقلاب بهمن در ایران، اسلامی بود، و نیز این سخنان اخیر در رسانه های جمهوری اسلامی، زنگ خطری است برای جامعه جهانی و بویژه کشورهای افریقایی. هرچند پرونده ی جمهوری اسلامی با کارهایی همچون: وارد کردن اسلحه برای تقویت گروهک های شورشی شیعه برای کشتار و جنگ مذهبی در نیجریه و... سیاه است.

این موضع جمهوری اسلامی، همچنین زنگ خطری برای اتحادیه ی اروپا و مقامات امریکایی نیز هست، که تا کی می خواهند برای مساله ی هسته ای ایران که بازی بیش نیز، زمان بخرند و سر بدوانند! در حالی که حکومت اسلامی هیچ نقطه و نکته ی مثبتی ندارد و بوی اصلاح و بهبود هم از آن به مشام نمی رسد و از درون ایران تا آن سوی جهان، اغتشاش می آفریند و جنگ می افروزد.

***

بار دیگر به مردم تونس باید گفت: کشورهای جهان سوم در طول تاریخشان همواره گرفتار استعمار و استبداد داخلی بوده اند و بیگانگان هیچگاه نگذاشته اند حرکتی مردمی منجر به تحقق خواست های مردمی شود. لذا آگاه باشید و فریب اسلام-اسلام کردن رهبران افراطی را نخورید.

سروش سکوت  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر