۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه

فردا پنج شنبه، در صف های نانوایی، من و تو و او، "ما" می شویم




فردا پنج شنبه، همه با هم، در صف های نانوایی، حاضر می شویم و با ایجاد صف های بلند، اعتراض مسالمت آمیز خود را به سیستم ویرانگر اقتصادی جمهوری اسلامی، نشان می دهیم.

در آستانه ی نوروز باستانی، گرانی و بی کاری و فقر و نداری، بیداد می کند. با اجرای طرح ویرانگر حذف یارانه ها، نرخ خرید نان و ساده ترین کالاهای حیاتی، بسیار بالا رفته است و قبض های آب و برق و گاز چند برابر شده است. در این شرایط، بیشترین فشار بر گرده ی خم شده ی بیش از هشتاد درصدِ جمعیتِ زیر خط فقر و بیش از شصت درصد جمعیت بیکار است.

فاز تجمع در برابر نانوایی ها، (و پمپ بنزین ها، در کنار نپرداختن قبض ها و تحریم بانک ها) می تواند، حتا در کوتاه مدت، کمر حکومت سرکوبگر را بشکند و اقتصاد رو به زوال آن به فروپاشی برسد.

جنبش ملی ما هستیم، دو سال پیش، با نوآوریِ طرح گردهمایی در برابر نانوایی ها، شور ویژه ای در میان مردم و ترس فزاینده ای در میان جمهوری اسلامی، در شهرهای گوناگون ایران به پا کرد. به گونه ای که با کمترین هزینه، بیشترین تراکنش اعتراضی و هراس حکومتی را برانگیخت. (که این امر از آرمان های اصلی جنبش ملی ما هستیم است=کمترین خسارت، بیشترین کار مثبت)

شیوه ی تجمع در برابر نانوایی ها، چند مزیت دارد:

1) غافل گیری نیروهای سرکوبگر و بسته شدن دست آنها و کمترین هزینه در بهترین اعتراض

2) ایجاد تشکل ها و تجمع های غیر متمرکز اما با اهداف متمرکز در سراسر ایران

3) نفوذ اعتراضات در میان توده های مردم و نشانه رفتن اساسی ترین نیازهای آنها و همدردی و همراهی بیشتر و بهتر قشر فقیر جامعه با جنبش های اعتراضی

4) آغاز سرکشی های مسالمت آمیز از صف نانوایی ها تا اعتصابات سراسری گسترده

پس همگی، فردا 5 اسفند، 5 شنبه، ساعت 5
در برابر صف های نانوایی (به ویژه نانوایی سنگکی) 
در سراسر کشور

۱ نظر:

  1. يك مشت احمق ! اين چه طرحيه ! فكر مي كنيد اين طرح كه يك بچه دبستاني هم مي تونه اون رو پيش بيني كنه چه راهبردي دارد ! واقعا متاسفم براي جنبش سبز كه كارش به اين جا كشيده كه براي اعتراض بايد در صف نانوايي ها بايستد ! ببينيد با اين عمل چه دستاوردي نصيب ما مي شود ! واقعا احمقانه است

    پاسخحذف