۱۳۹۲ تیر ۵, چهارشنبه

فراتر از جنجال؛ چنگالِ تیز سرکوب!





هنوز یک ماه هم از جنجال اخیر انتخابات تحمیلی و فریبنده ی حاکمیت نگذشته است که اخبار بازداشت های کنشگران سیاسی و مدنی –خاصه آنانی که به ذلت تن ندادند و بر آرمان پیشین خود ماندند و در راستای بایکوت انتخابات جمهوری اسلامی –این کمدی-درام بازی با دموکراسی!- کوشیدند- در کنار شکنجه و زجرکش کردن زندانیان عقیدتی در بندهای مخوف جسته و گریخته منتشر میشود.

جنجال آفرینی های سیاسی و شراکت بخشی از نیروهای مخالف (دولت / حکومت) که پیش تر خود را تحریم کننده ی این انتخابات پوشالی میدانستند، سبب شد تا باز باری دیگر خبر نقض مستمر و پردامنه ی حقوق انسانی افراد، به حاشیه رانده شود!

از جمله اخبار هولناکی که در سایه ی سیاست کاری های حکومت اسلامی و مسخ شدن کنشگران به آن بیرون آدم، یکی مرگ افشین اسانلو، فعال سندیکایی محبوس در رجایی شهر و دیگری وخامت شدید حال دو تن از زندنیان باور و اندیشه –محمد رضا پورشجری و آرش صادقی- در زندان مرگزی کرج (قزل حصار) و اوین بود که باز گویا چندان سیلی بیدارباشی برای مسخ شدگان غرق در میکس ِ سبز و بنفش! نبود؛ جماعتی که بیشترین نگاهشان به حسن روحانی –کاندیدای منتصب ولی فقیه- و کابینه ی پیش روی اش است تا وضع بغرنج و اضطراری حقوق بشر!

اما در این میان بیشترین ستم و جفا و فراموشی به "احمدی عسگری"، روزنامه نگار، فعال سیاسی-حقوق بشری شد که با وجود گذشت حدود یک هفته از بازداشت و ربایشش، کمتر از وی سخن گفته شده است!


این فعال سیاسی و دانشجوی رشته ی روابط بین الملل، که اخیرا در زمینه ی تحریم انتخابات، فعالیت چشمگیری داشت، در پی بازداشت فعال سیاسی دیگری به نام محسن رحمانی -که ۱۲ خرداد بازداشت شده بود- برای پیگیری بیشتر وضعیت وی با برادرش دیداری داشته است که در همین حین، نیروهای امنیتی احمد را بازداشت کرده و سپس او را به خانه اش می برند و پس از تفتیش منزل، وسایل شخصی او از جمله لپ تاپ و دست نوشته هایش را ضبط کرده و به گفته یکی از نزدیکانش وی را به زندان اوین منتقل کرده اند.

احمد عسگری یکی از فعالین سیاسی شناخته شده است که قلم خود را در راه روشنگری به کار گرفته. قابل ذکر است که در روز ۲۴ خردادماه، وی برای تهیه تصاویری از حوزه های خالی رای گیری، از منزل خارج شده بود که در حین عکس گرفتن بازداشت شده و پس از چند ساعت با ضبط دوربینش آزاد می شود.

احمد عسگری به دلیل فعالیت های سیاسی و پوشش دادن وضعیت درگیری های پس از انتخابات در بهمن ماه ۱۳۸۸ نیز بازداشت شده و با قرار وثیقه آزاد گردیده بود. همچنین به دلیل تحصیل در دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکز که قرارگاه مرکزی سپاه ثارالله در آن قرار دارد، مداوم از سوی نیروهای این مرکز مورد تهدید قرار گرفته و حتی تهدید به مرگ شده است.

* * *

جا دارد فرا و ورای سکوت خبری و عملی که در مورد زندانیان و بازداشتی های اخیر از جمله احمد عسگری شده است، بجای خیره شده به نماینده ی ولایت فقیه در سمت تدارکاتچی(=ریاست جمهوری!) تنها و تنها به حقوق بشر و حق آزادی بیان در ایران فکر کنیم و درک کنیم که چیزی تغییر نکرده و سرکوب و ارعاب هنوز سیاست این نظام است!

سروش سکوت

- - -

1) صفحه ی فیس بوک
2) احمد عسگری، قربانی سیاست‌های سرکوب قرارگاه ثارالله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر